Skip to content

درمان /

مراقبت در منزل

مراقبت در منزل

برخی از علل ریزش مو عبارت‌اند از کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود مواد مغذی ضروری و عدم تعادل هورمونی که فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ مانند تولید بیش‌ازحد آندروژن DHT. امروزه روشهای متنوعی برای درمان ریزش مو در جهان وجود دارد اعم از مصرف خوراکی دارو، مصرف موضعی دارو، مزوتراپی و لیزرهای کم توان

بیشتر بخوانید
ریزش مو

 

طاسی سر یک واژه عمومی به معنی کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن به هر علتی است. ریزش موهای سر به خودی خود مساله نگران کننده ای نیست. چرا که بر اساس مطالعات انجام شده ریزش موی سر بین 80 تا 100 تار در روز طبیعی است. ریزش مو به صورت روزانه در واقع یک چرخه سالم از رشد و حیات موهای شما است تا با ریزش هر مو، موهای جدید جایگزین موهای قدیمی شوند.

 

البته تعداد ذکر شده را باید در تناسب با حجم کلی موهای خود در نظر بگیرید. برای انجام آزمایش کافی است دست خود را در موهایتان ببرید و با فشار خیلی کم یک دسته از آن‌ها را بکشید. همیشه تعدادی مو در دستان شما می‌ماند. اگر تعداد مویی که در دستان شما ماند بیشتر از حد معمول بود حتما به فکر چاره جویی باشید. در واقع داستان غم انگیز و پر استرس ریزش مو از آنجایی آغاز می‌شود که تعداد موهایی که در طول روز از دست می‌دهید بیش از مقدار طبیعی باشد. در این صورت کم کم تراکم مو از دست می‌رود و فرد دچار اضطراب خواهد شد.

 

دلایل ریزش مو

 

در گام اول و برای انتخاب یک درمان مناسب، ابتدا نیاز به شناخت دقیق علت ریزش مو دارید. علل این مشکل می‌تواند از علل ساده و موقت (مانند کمبود ویتامین ، عوارض بعد از کرونا ، استرس ) تا علت‌های پیچیده‌تر مانند وضعیت کلی سلامتی هورمونی، بیماری های خودایمنی، عوارض داروها، کم‌خونی و وراثت، متغیر باشد.

برخی دیگر از علل ریزش مو عبارت‌اند از کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود مواد مغذی ضروری و عدم تعادل هورمونی که فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ مانند تولید بیش‌ازحد آندروژن DHT.

 

انواع ریزش مو

 

انواع آلوپسی از طاسی با الگوی مردانه (که آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک، و آلوپسی آندروژنتیکا نیز نامیده می‌شود و در فارسی می‌توان آن را به طاسی وابسته به هورمون مردانه یا کچلی آندروژنیک نیز ترجمه کرد) گرفته، تا مواردی همچون طاسی منطقه‌ای یا همان آلوپسی آره آتا، که شامل از دست دادن منطقه‌ای مو در برخی از نواحی سر یا بدن است. همین‌طور طاسی کامل یا همان آلوپسی توتالیس، که به از دست دادن تمامی موی سر به‌طور کامل اطلاق می‌گردد. و نیز ریزش موی سرتاسری یا همان آلوپسی یونیورسالیس، که شامل از دست دادن تمام موهای سر و بدن می‌باشد را، در بر می‌گیرد.

 

روش های درمان ریزش مو

 

امروزه روش های متنوعی برای درمان ریزش مو در جهان وجود دارد اعم از مصرف خوراکی داروها مانند فیناستراید، اسپرونولاکتون و ویتامین ها، مصرف موضعی داروهایی نظیر ماینوکسیدیل، مزوتراپی و لیزرهای کم توان مانند هیرمکس.

 

امروزه دستگاه های هیرمکس جز پرطرفدارترین روش های درمان ریزش مو است چرا که استفاده از لیزر هیرمکس نیازی به تجویز پزشک ندارد و در کنار تمامی روش های درمانی نیز می توانید از لیزر هیرمکس استفاده کنید. روش درمانی دستگاه هیرمکس بدین صورت است که با رساندن نور لیزر به فولیکول مو، آن را تغذیه کرده و درنهایت این عمل منجر به تسریع در رشد مو و ترمیم بافت آسیب دیده آن می شود. دقیقا مشابه فرآیند فتوسنتز در گیاهان!
استفاده از دستگاه هیرمکس سبب می شود فولیکول های ضعیف مو، تقویت شده و روند نازک شدن تارهای مو متوقف گردد.

تکنیک Laser Light Therapy موها را به چرخه طبیعی رشد خود باز می گرداند. دوباره موهایی سالم و پرپشت را تجربه خواهیم کرد. دستگاه هیرمکس دارای 7 تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) در زمینه درمان ریزش مو با الگوی مردانه، درمان ریزش مو ارثی، تکنولوژی و ساخت می باشد.

 

این دستگاه، انرژي لازم را براي تحریک فولیکول مو فراهم میکند . لطفا توجه فرمایید که براي دستیابی به نتیجه درمانی بهتر، نور دستگاه باید به صورت مستقیم بر روي سطح پوست تابانیده شود. موهاي سر نباید این مسیر را مسدود نمایند . بدین منظور، زائده هاي دندانه اي شکل بر روي دستگاه تعبیه شده که به کمک آنها دسته هاي مو را از هم تفکیک نموده و فضاي مناسبی براي رسیدن نور لیزر به فولیکول هاي مو فراهم می سازد.

 

بر اساس مطالعات بالینی انجام شده بر روي زنان و مردان طول درمان با دستگاه هیرمکس 6 ماه درنظر گرفته شده اس. زیرا در این بازه زمانی، 90 درصد شرکت کنندگان ، در این آزمایش شاهد افزایش چشمگیر تعداد موي سر خود (رویش مو)بوده اند. (حداقل 32 تار مو در هر اینچ مربع مشاهده شده است).

 

چرا طول درمان 6 ماهه برای هیرمکس در نظر گرفته شده است؟

 

موی انسان طی مراحلی رشد، توقف و ریزش می­‌کند که به آن چرخه­ رشد و ریزش مو می‌گویند. چرخه ی رشد و ریزش مو شامل ۴ مرحله است:

 

۱- آناژن یا فاز رشد مو: این مرحله ۷-۲ سال به طول می‌انجامد و در واقع میزان بلندی موی ما را تعیین می‌­کند.

 

۲- کاتاژن یا فاز انتقال: این فاز به مرحله­ میانی نیز معروف است. حدودا ۱۰ روز طول می‌­کشد. در این مرحله، رشد مو متوقف شده و تار مو برای ریزش و دادن جای خود به موی جدید آماده می‌­شود.

 

۳- تلوژن یا فاز استراحت: در این مرحله که حدودا ۳ ماه طول می­‌کشد. موی جدید روییده و موی قدیمی را که در حال استراحت است، به خارج می‌­راند. ۱۰-۱۵ درصد مو­های ما در این فاز قرار دارند.

 

۴- اکسوژن یا فاز ریزش موی نرمال: این مرحله، قسمتی از مرحله­ استراحت مو است که در آن موی قدیمی می‌­ریزد و موی جدید به رشد ادامه می‌­دهد. حدودا ۵۰-۱۵۰ تار مو به صورت روزانه در این فاز قرار می‌­گیرند و به صورت طبیعی می­‌ریزند. مشکلات، زمانی به وجود می­‌آیند که این چرخه دچار مشکل شده و موها خارج از این روند طبیعی شروع به ریزش می‌­کنند. برای طول زمان رشد مو است جوابدهی هیرمکس را ۶ ماه ارزیابی می کنند.

 

شرکت دره صنعت چه محصولاتی را پیشنهاد می دهد.

وبلاگ دره صنعت در زمینه های پزشکی و تجهیزات پزشکی تلاش دارد تا دانش بخش عظیمی از جامعه پزشکی که مخاطبان بسیار ریز بینی هستند را بالا ببرید

نزدیک‌ترین کلینیک به شما را از ما بخواهید

برای دریافت شماره همراه خود را ارسال نمایید