Skip to content

درمان /

درمان لکه های پوستی

درمان لکه های پوستی

ضایعات پیگمانته در نحوه شروع هم متفاوت است. این اختلال می تواند از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب نتیجه بگیرد و با گذر زمان به آرامی پدیدار شود. حال که با تعریف ضایعات پیگمانته آشنا شدیم بهتر است که به دلیل پشت لکه های تیره ناخواسته بپردازیم.

دلیل بروز ضایعات پیگمانته شامل تغییرات هورمونی، عوامل محیطی و گزینه های مربوط به سبک زندگی است. حتی بیماری های پوستی همچون آکنه هم بعد از بهبود، لک های تیره رنگی از خود بر جای می گذارند. سایر دلایل وجود لک های تیره رنگ، شامل آسیب به پوست از جمله آسیب در اثر جراحی هستند. خال ها دانه های کوچک قهوه ای رنگ هستند که می توانند در هر جای بدن ظاهر شوند اما بیشتر روی صورت و بازوها دیده می شوند.

بیشتر بخوانید

وجود خال می تواند ارثی باشد. یکی از انواع رایج ضایعات پیگمانته لک های حاصل از سن و سال و لک های کبدی هستند. گاهی این لک ها به علت آسیب ناشی از آفتاب اتفاق می افتند و پزشکان آن ها را لنتیگو می نامند. این نقاط تیره و کوچک معمولا روی صورت، دست ها و سایر قسمت هایی که در معرض آفتاب هستند دیده می شوند.

ضایعات پیگمانته ای که به علت تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد را ملاسما و کلوآسما می گویند. این لک ها از نظر ظاهری شبیه به لک های ناشی از سن هستند اما قسمت بیشتری از پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و به علت تغییرات هورمونی رخ می دهند. برای مثال بارداری می تواند سبب تولید بیش از حد ملانین شود که این سبب ایجاد لک های بارداری روی صورت می شود.

زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند هم معمولا دچار ضایعات پیگمانته می شوند چون بدن شان تحت تاثیر نوع مشابهی از تغییرات هورمونی قرار می گیرد. اگر کسی به علت مصرف قرص ضد بارداری دچار لک شده، بهتر است که مصرف این قرص ها را قطع کند. اگر فرد در معرض ملاسما قرار دارد، استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد.

برای درمان لکه های پوستی انواع مختلفی از گزینه های درمانی از جمله لیزر ها و دستگاههای IPL در دسترس هستند تا به شما کمک کنند که به نتیجه ای که می خواهید برسید.

شرکت دره صنعت چه پیشنهاداتی برای این منظور دارد:

نزدیک‌ترین کلینیک به شما را از ما بخواهید

برای دریافت شماره همراه خود را ارسال نمایید